Sunday, March 30, 2014

PADANG PADANG BEACH

Pantai ini semestinya tidak lagi asing di telinga kita, apalagi semenjak Eat, Pray, Love yang dibintangi Julia Roberts itu begitu booming di Indonesia. Saya masih kurang yakin apakah Padang Padang Beach ini terkenal di Indonesia karena film ini dan Julia Reoberts atau Eat, Pray, Love lah yang terkenal di Indonesia karena melakukan sejumlah pengambilan gambar di pantai ini. Tapi bagaimanapun kenyataannya, Padang Padang beach memang merupakan salah satu dari begitu banyak pantai indah di Bali.

Actually this beach shouldn’t sounds allienated to our ears,especially after Eat, Pray, Love which is played by Julia Roberts become booming in Indonesa. I’m still not sure wheter it s Padang Padang Beach became famous in Indonesia because of this movie and Julia Roberts or Eat, Pray, Love is the one that became famous in Indonesia because this movie took some shoots in this beach. But whatever the truth is, Padang Padang beach is indeed one of gazilion beautiful beaches in Bali.


Pantai ini ada di daerah Nusa Dua, sekitar 30 – 45 menit berkendara dari Kuta. Untuk sampai ke pantainya, kita harus berjalan menuruni anak tanggal di dalam gua karang, seru! Tidak lama hanya sekitar 3-5 menit saja.

This beach is located in Nusa Dua area, around 30 – 45 minutes driving form Kuta. To reach the bach, we have to go down the stairs in this rock cave, wonderous. It only take 3-5 minutes. 



Ketika kami berhasil sampai, pantai ini masih sepi sekali. Hanya ada saya, Ranisha dan dua orang turis asing. Lantas saya menitipkan tas saya ke ibu-ibu penjaga Warung (p.s. hanya ada satu warung di pantai ini) dan langsung menikmati pantai ini hingga puas. Ombaknya cukup besar mungkin inilah salah satu dari sekian banyak alasan para turis asing itu senang berselancar di sini.

When we finally reach the beach, it still really quite. There’re only me, Ranisha and 2 foreigners. Then, I immediately leave my bag to the lady who own the Warung (p.s. There’s only one Warung in this beach) and start enjoy the beach. The waves is quite big, maybe this is one of so meany reasons why the foreigners love to surf here.


Perpaduan pasir putih, air laut, bukit karang dan hutan kecil menyambut saya di sini. Dan saya pun kehabisan kata-kata untuk menggambarkan semuanya. Pasirnya yang tersa halus di kaki dan buih ombak yang begitu lembut membuat saya benar benar tenang.

The solid fusion of white sand, water, rock cliff and a little forest greet me here. And I lost my words to describe everything. The sand feels so smooth on my feet and the white foam from the waves is so mild, it really makes me calm. I feel happy in solitude. 


Love,
@prettyspraire

No comments:

Post a Comment